ضرورت نگاه عکاسانه در عکس تبلیغاتی

نخستین کارگاه از ششمین همایش «ده روز با عکاسان» با موضوع «فضاسازی استودیو با نورهای لوکی» توسط یدالله ولی زاده در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

ولی زاده در این کارگاه ضمن تاکید بر اهمیت دید عکاسانه و برخورداری از نگاه شخصی در هنرمند عکاس گفت:ما برای تولید یک عکس بدون شک باید از یک سناریو برخوردار باشیم و به صورت تک به تک و مرحله به مرحله نسبت به ساخت یک فضا و عکاسی از آن آگاهی به دست بیاوریم.

او در ادامه این کارگاه به صورت عملی و با ساخت برخی وسایل مربوط به صحنه مورد نظر خود برای ثبت عکسی تبلیغاتی، به چیدمان یک فضا و نورپردازی آن به منظور ثبت یک عکس تبلیغاتی پرداخت و مراحل مورد نظر برای ساخت یک صحنه یا فضای ایده آل تبلیغاتی را در برابر دید علاقمندان به تصویر کشید.

ولی زاده در ادامه این کارگاه با اشاره به متریال های مورد مصرف خود برای خلق یک لوکیشن گفت: یکی از نکات مهم در عرصه عکاسی تبلیغات آن است که ما چگونه می توانیم از وسایل ناکارآمد، وسایل و متریالی که در گوشه یک انبار جامانده و قبل از این از آن استفاده می شده است به بهترین نحو استفاده کنیم و بتوانیم به کمک آن فضای مورد نظر خود را خلق و به واسطه آن عکس مورد نظر خود را ارائه کنیم.

او در پایان این کارگاه و پس از ثبت تصویری تبلیغاتی از فضایی که خلق کرده بود بار دیگر بر اهمیت برخورداری عکاسان از نگاهی شخصی تاکید کرد و گفت: آنچه که یک عکاس را از دیگری متفاوت می کند دید او در چگونه دیدن پدیده ها و متریال هاست و یک عکاس بیش از هرچیز نیازمند تقویت دید عکاسانه خود به واسطه تماشا کردن و کارکردن است.

تاریخ خبر: 1396/09/17